Meninio vaizdo suvokimo principai. Portreto fotografavimo istorijos apžvalga. Pirmieji fotografai. J. M. Cameron. Nadar. E. Muybridge. A. Stiglitz. E. Weston. A. Adams. A. Rodčenko. H. C. Bresson. R. Capa. J. Karsh. I. Penn. D. Arbus. Lietuvos portretinės fotografijos apžvalga. B. Buračas. A. Sutkus. R. Rakauskas. A. Macijauskas. V. Butyrinas. V. Luckus. V. Šonta. R. Dichavičius. Lietuvos fotomeno mokyklos supratimas, portretų psichologizmas. Portreto kompozicija: kompozicijos dėsniai ir priemonės. Pagal Kibrikovą yra 4 kompozicijos dėsniai. Kompozicijos įvairovė. Kadro formos parinkimas pagal objektą. Portreto fotografavimo natūraliame apšvietime specifika. Kliento temperamento nustatymo svarba komponuojant studijinį portretą. Portreto plano parinkimas. Veido padėtis fotoaparato atžvilgiu. Atramos taškas, figūros posūkis, akių ir rankų padėtis fotoportrete. Studijinio apšvietimo rūšių reikšmė perteikiant kliento charakterį. Grupių fotografavimo specifika. Vaikų fotografavimas. Nuotraukos dokumentams. Aktų fotografavimo specifika. Reportažinis portretas. Judesio fotografavimas. Modelio įvaizdžio kūrimas. Makiažo reikšmė portreto fotografijoje.