Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Fotografija>Apšvietimo įranga daiktų fotografijoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Apšvietimo įranga daiktų fotografijoje

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627
Aprašymas

Įvadas. Teorinė dalis. Impulsinis apšvietimas. Reflektoriai. "Koriai" (fotografinis "korys"). Fotografinis skėtis. Šviesos dėžė. Šviesos vonios. Atšvaitai. Šviesos teptukas. Technologinė dalis. Fotoaparatas Canon 30D. Optika EF 28-135 MM F3.5-5.6 IS USM. Spausdinimo įranga: Konica Minolta R1 super 1400. Išvados. Priedai (12).

Ištrauka

Daiktų fotografavimą galima išskirti į dvi dalis: natiurmortas ir konkretaus daikto nuotrauka. Esminis skirtumas tas, kad natiurmortas turi tam tikrų žanro niuansų: istoriją, simboliką jis yra vaizdinis pasakojimas, o daikto fotografavimas turi reklaminę funkciją.
Bendrąją prasme natiurmortas tai žanras vaizduojantis negyvus daiktus (pranc. nature morte, it. natura morta - negyvoji gamta). Šio žanro elementų buvo senovės romėnų tapyboje. Tačiau savarankišku žanru jis tapo 17 a. Ypač suklestėjo Olandijoje. Šio laikmečio dailininkai pasitelkdami, juos supančius ir kasdien matomus daiktus pasakojo apie laikinumą ir mirties neišvengiamybę.
Natiurmorte vaizduojami daiktai turi savo simboliką ir puikiai atspindi dailininko nuotaiką, charakterį, tuo pačiu pasakodami apie jo gyvenimą ir buitį. Todėl šiame žanre didelis dailininko bei žiūrovo dėmesys skiriamas struktūrai, detalėms, paviršiaus tekstūrai. Natiurmortai išsiskiria gausiu dekoru, asociacijų gausa bei natūros perdavimo tikslumu.
Fotografija perėmusi praktiškai visus tapybos žanrus, nepadarė išimties ir natiurmortui. Pirmąjį natiurmortą, neturėdamas jokių meninių siekių nufotografavo L. Dageras. Nuotraukoje vaizduojamas dirbtuvės kampas, sudarantis įspūdį, kad L. Dageras nesivargino kaip nors ypatingai išdėlioti daiktus kadre, nepagalvojo apie kompoziciją. Jam buvo svarbiau gauti atvaizdą, kuriame būtų galima aiškiai matyti visus fiksuojamus objektus.
Šiandien kai turime naujausias fotokameras bei apšvietimo techniką natiurmortas gali pasirodyti vienas lengviausių žanrų, kadangi rezultato neįtakoja jokie pašaliniai veiksniai. Fotografas gali reguliuoti apšvietimą, pasirinkti objektus, foną. Jo neriboja, nei laikas, nei nepalankios fotografavimo sąlygos. Tačiau pabandžius nufotografuoti pirmąjį natiurmortą pamatome, kad jis nėra toks įspūdingas kokio tikėjomės, jis neprilygsta tiems kurių sužavėti užsidegėme noriu išbandyti save šiame žanre. Taigi kyla klausimas, kodėl mūsų bandymas nufotografuoti gėlyte, baigėsi tuo, kad gavome gėlytės nuotrauką, o ne asociacijų ir alegorijų kupiną, harmoningą atvaizdą?
Fotografas neturi teptuko ir negali reikšti savo emocijų potėpio storiu ar forma, negali rinktis, akvarelė, guašas ar aliejiniai dažai, taigi viena pagrindinių raiškos priemonių lieka apšvietimas. Ta pati kompozicija nufotografuota naudojant grubų kryptingą apšvietimą arba švelnų išsklaidytą įgaus visai kita nuotaiką ir kels kitas emocijas.
Kiekvienas natiurmortas, pirmiausia yra idėja, vaizdinys kilęs mūsų galvoje. Kiekviena idėja yra užduotis, kurią išsprendę mes galėsime tiksliai atvaizduoti savo idėją fotopopieriuje. Kiekviena užduotis turi turėti sprendimą, o mūsų sprendimo būdo pasirinkimas priklauso nuo žinių. Kaip ir matematikoje fotografijoje viena ir ta pati užduotis gali turėti keletą sprendimo būdų, skirtumas tik tas, kad fotografijoje pasirinkus kitokį sprendimo būdą galima gauti kitokį rezultatą, galbūt net taisyklingesnį už tą, kurio buvo siekta. Tačiau norint sukurti net patį paprasčiausia apšvietimo modelį reikia žinoti, iš ko galime rinktis. Žinoti kokią įtaką ar vienas kitas įrangos konstrukcijos niuansas daro šviesos srautui, kaip pakeičia jo savybes ir charakterį, ir nesvarbu ar tai profesionaliausia impulsinio apšvietimo sistema ar reflektorius, kiekvienas veiksnys įneša savo indėlį į rezultatą. Supratę įrangos veikimo principus galėsime variuoti šviesa, priversti ją įgauti norimas savybes.
Daiktų fotografavimą pasirinkau, dėl kelių priežasčių: todėl, kad iš vienos pusės tai savotiškas būdas papasakoti apie savo įpročius ar buitį, todėl žymiai maloniau dirbti. Be to, tai pakankamai plati erdvė ieškojimams ir bandymams. Ir galiausiai komercinė daiktų fotografavimo pusė. Tai yra visa reklama pradedant konkretaus daikto atvaizdu baltame fone baigiant natiurmortais ant atvirukų, albumų viršelių, rėmelių, pakuočių. Tame tarpe lankstinukai ir internetinė reklama.
Kadangi pati neturėjau galimybių prisiliesti prie tokios įrangos su kuria dirba profesionalūs fotografai, nusprendžiau panagrinėti kaip, kuri konstrukcija veikia šviesos charakterį ir pabandyti išgauti panašų rezultatą savo sukurtomis konstrukcijomis. Manau, kad tai pakankamai naudingi bandymai pradedančiam fotografui. Tai puiki galimybė vizualiai stebėti, kaip keičiasi šviesos piešinys pradžioje apšvietus kompoziciją viena lempa, po to pridedant atspindinčius ekranus, įjungus dar viena lempą, vėliau ant vienos uždėjus šviesą išsklaidantį prietaisą, ant kitos šviesos srautą ribojantį. Nesusidūrus su tuo galima manyti, kad kai kurie šviesą formuojantys elementai yra nereikalingi ir galima jų atsisakyti, tačiau pabandžius praktiškai, tampa akivaizdu, jog yra priešingai. Svarbiausia žinoti, kokia įranga yra sukurta ir pritaikyta būtent šiam tikslui, kad netektų iš naujo, bandyti išrasti dviračio. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-04-01
DalykasFotografijos kursinis darbas
KategorijaFotografija
TipasKursiniai darbai
Apimtis25 puslapiai 
Literatūros šaltiniai7
Dydis1021.32 KB
AutoriusMad
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasR. Daukša
Švietimo institucijaVilniaus technologijų ir dizaino kolegija
FakultetasDizaino fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Apsvietimo iranga daiktu fotografijoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 25 puslapiai 
  • Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija / 2 Klasė/kursas
  • R. Daukša
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą