Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Fotografija>Abstraktūs fotoeksperimentai
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Abstraktūs fotoeksperimentai

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Fotograma. Menininkai: Christian Schad, László Moholy-Nagy, Man Ray. Christian Schad biografija. Christian Schad fotogramos. László Moholy-Nagy biografija. László Moholy-Nagy fotogramos. Man Ray biografija. Man Ray fotogramos. Išvados. Darbas iliustruotas nuotraukomis.

Ištrauka

XX a. pradžia mene suformavo modernizmą, kuris reiškėsi įvairiais meniniais judėjimais ir formavo naujus meninius stilius: fovizmas, ekspresionizmas, kubizmas, futurizmas, konstruktyvizmas, dada, siurrealizmas. Visi šie stiliai griovė iki tol egzistavusias meno formas, o menininkai kūrė individualų meną, kuris išreiškė juos kaip kūrėjus. Fotografijos srityje taip pat vyko eksperimentai, kuriais buvo stengiamasi atsikratyti etiketės, kad fotografija yra dokumentas, kuriame užfiksuota informacija, todėl fotografijoje atsirado abstrakcijos ir naujos nuotraukų spausdinimo technologijos, menininkai stengėsi meną reikšti per eksperimentus, kurių rezultatas - meno kūrinys. Šie ieškojimai fotografijoje - abstraktūs fotoeksperimentai.
Abstraktūs fotoeksperimentai į fotografijos istoriją atnešė įvairias nuotraukų spausdinimo technologijas, suformavo tam tikrą nuotraukos, kaip savarankiško kūrinio idėją. Meno objektu tapo pati nuotrauka, kurioje reiškėsi visuma. Nuotraukoje buvo akcentuojamas jos charakteris, nuotraukos vidinė erdvė, kuri vertė pamatyti tai, kas nebuvo matoma, arba tiesiog parodė aiškią matomą nuotraukos idėją. Abstrakčių nuotraukų kūrimas tapo vizualiu nuotraukos reikšmės ir esmės ieškojimu.
Ankstyvosios abstrakčios fotografijos išraiškos atsirado dar XIX a., vieni iš pavyzdžių 1830 m. Henry Talbot spausdinti kontaktai su augalų pavyzdžiais ir XIX a. antroje pusėje Étienne-Jules Marey chronofotografija. Abstrakčios fotografijos tėvu yra laikomas Alvin Langdon Coburn , nes 1916 m. rašinyje "Piktorinės fotografijos ateitis" jis pirmą kartą paminėjo abstrakčios fotografijos terminą, o apie 1930 m. abstrakti fotografija buvo pripažinta kaip viena iš fotografijos krypčių, kurią įtakojo modernizmas. Be piktorializmo abstrakti fotografija yra siejama su fotogramomis, kurias 1918m. tobulino Christian Schad ir pavadino jas šadogramomis. Taip pat fotogramų vardas siejamas ir su tokiais menininkais kaip El Lissitzky, Franz Roh, and Lázsló Moholy-Nagy, Man Ray. Be piktorializmo ir fotogramų, fotografijoje dar buvo naudojama soliarizacija, dviguba ekspozicija, fotomontažas ir kt. Visi šie metodai buvo naudojami dada, siurrealizmo, konstruktyvizmo ir kt. judėjimų menininkų darbuose, tačiau svarbiausia išraiška šiuose fotografiniuose ieškojimuose buvo fotograma.

1.1. Fotograma
Eksperimentai fotografijoje sąlygojo fotogramų atgimimą, soliarizacijos, fotomontažo, negatyvaus ir pozityvaus vaizdo panaudojimą. Žinomiausi fotomenininkai, kurie sėkmingai eksperimentavo buvo Christian Schad, László Moholy-Nagy, Man Ray. Fotografijos istorija juo įvardina, kaip menininkus, kurie atgaivino fotogramos technologiją ir pateikė fotogramą meniniame kontekste.
Fotograma, tai nuotrauka, kuriai sukurti naudojama šviesai jautri medžiaga (fotopopierius), ant kurios, tamsioje patalpoje, yra eksponuojami įvairūs daiktai. Po eksponavimo nuotrauka apdorojama įprastai (ryškinimas, fiksavimas, plovimas…).
Fotogramos atsirado tada, kai fotografijoje buvo pradėti naudoti šviesai jautrūs paviršiai.(XIX a.). Pirmosios nuotraukos ir buvo fotogramos, jas padarė W.H.F.Tallbot (negatyvinio/pozityvinio proceso išradėjas). Anna Atkins, anglų botanikė, fotografė, taip pat spaudė fotogramas (cianotipus) su augalų pavyzdžiais, kurias panaudojo 1843m. išleistame fotoalbume "British Algae: Cyanotype Impressions". Tai buvo pirmasis pasaulyje leidinys, kuriame, kaip iliustracijos, panaudotos nuotraukos (cianotipai). Fotogramos tuo metu atliko dokumento funkcija, nes tai buvo priemonė užfiksuoti vaizdą. Apie grožį tuo metu niekas negalvojo, tačiau XX amžiaus pradžioje, po Pirmojo pasaulinio karo, fotograma tapo abstrakčios, eksperimentinės, avangardinės fotografijos išraiška. Tai buvo fotogramų atgimimo laikotarpis. Fotogramų virsmą menu įtakojo dada, siurealizmo, konstruktyvizmo ir kt judėjimai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-21
DalykasFotografijos referatas
KategorijaFotografija
TipasReferatai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai14
Dydis3.38 MB
Autoriusnone
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2008 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaVilniaus technologijų ir dizaino kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word abstraktus fotoeksperimentai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 16 puslapių 
  • Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija / 3 Klasė/kursas
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą