Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Fotografija>Spalvota fotografija
   
   
   
naudingas +1 / nenaudingas -1

Spalvota fotografija

  
 
 
1234567
Aprašymas

Palyginti spalvotų medžiagų sandarą: inversinių, negatyvinių, pozityvinių. Trispalvė regėjimo teorija – spalvotos fotografijos pagrindas. Sensitometrinė spalvotų medžiagų charakteristika. Spalvų teorija. Kontrastų rūšys. Fotografavimo spalvotomis medžiagomis ypatybės: lauke ir studijoje. Apšvietimo šaltinių spektrinės charakteristikos reikšmė fotografuojant spalvotomis medžiagomis. Spalvotų tirpalų paruošimo ypatybės. Pagreitintų spalvotų apdirbimo procesų esmė. Adityvinis spalvų koregavimo būdas. Subtraktyvinis spalvų koregavimo būdas. Spalvotų apdirbimo procesų klaidos, išvengimo galimybės. Spalvotos fotografijos naujovės.

Ištrauka

1. PALYGINTI SPALVOTŲ MEDŽIAGŲ SANDARĄ: INVERSINIŲ, NEGATYVINIŲ, POZITYVINIŲ.
Negatyvinių, popierių ir inversinių medžiagų panašumai.
Šiuolaikinių medžiagų sandara sudėtinga. Priklausomai nuo medžiagos pobūdžio, skiriasi sluoksnių skaičius. Emulsiją sudaro želatina ir joje tolygiai išsidėstę Ag hal mikrokristalai. Mikrokristalai labia maži. Kuo jie didesni tuo didesnis jautrumas šviesai ir kuo jie vienodesni tuo didsnis fotomedžiagos kontrastas. Apsauginis – pagalbinis sluoksnis eksplotacijos metu saugo emulsijos sluoksnį nuo mechaninių pažeidimų. Tarpsluoksniniai – atskiria vieną sluoksnį nuo kito. Filtrinis – sugeria mėlynus spindulius, kurie gali veikti kitus sluoksnius. Priešaureolinis – sumažina atspindį nuo pagrindo. Antistatinis – apsaugo nuo įelektrinimo. Sluoksnių storis įvairiuose medžiaguose nevienodas. Kiekviename pagrindiniame sluoksnyje yra spalvas sudarančios komponentės.
Skirtumai: Emulsija yra daugiasluoksnė, pagrindiniai šviesai jautrūs sluoksniai skiriasi savo sensibilizacija.
Dauguma šiuolaikinių negatyvinių spalvotų medžiagų sudarytos šiuo principu:
1. Mėlynai jautrus sluoksnis 2. Geltonas filtrinis sluoksnis. 3. Žaliai jautrus sluoksnis. 4. Raudonai jautrus sluoksnis. Apsauginis, mėlyniem jautrus sluoksnis, filtrinis, jautrus žaliems ir mėlyniems, jautrus raudoniems ir mėlyniems spinduliams, priešaureolinis, pagrindas. Visos negatyvinės medžiagos yra maskuojamos. Nuo negatyvinių medžiagų skiriasi tik sluoksnių išdėstymu ir pagrindo struktūra. Spalvoti fotopopieriai neturi geltono filtrinio sluoksnio, nes filtrinis sluoksnis sudaro galimybę apdorojant atsirasti ribiniam vualiui, kuris susidaro geltonam ir purpuriniam sluoksniuose. Fotopopierius sudarytas iš 6-8 pagrindinių ir pagalbinių sluoksnių.
Apsauginis sluoksnis, mėlyn spind jautrus sluoksnis, tarpsluoksnis, žaliems spind jautrus sluoksnis, raudoniems spind jautrus, baritinis, pagrindas. Sluoksnių išdėstymas inversinėse medžiagose yra standartinis. Visi šviesai jautrūs sluoksniai nepaisant jų sensibilizacijos yra natūraliai jautrūs mėlynai spektro zonai, todėl tarp pirmo ir antro sluoksnių yra geltonas filtrinis sluoksnis, nepraleidžiantis mėlynų spindulių prie apatinio sluoksnio. Visi trys šviesai jautrūs sluoksniai turi savo spalvines komponentes.
Apsauginis sluoksnis, mėlyniems jautrus, filtrinis, tyarpsluoksninis, žaliems ir mėlyniems jautrus, tarpsluoksniais, raudoniems ir mėlyniems jautrus, pasluoksnis, pagrindas, priešaureolinis sluoksnis.

2. TRISPALVĖ REGĖJIMO TEORIJA – SPALVOTOS FOTOGRAFIJOS PAGRINDAS.
Fotografijoje trys pagrindinės spalvos: mėlyna, žalia, raudona. Todėl, kad akies kolbelės jautrios šių pagrindinių spalvų spinduliams. Fotografiniai emulsiniai sluoksniai yra pagaminti būtent pagal šias spalvas. Pirmas sluoksnis yra mėlyniems spinduliams jautrus, jame susidaro geltoni dažai. Antras sluoksnis jautrus žaliems – susidaro purpuriniai dažai. Trečias jautrus raudoniems – susidaro žydri dažai. Yra spalvų trikampis, kuriame aišku kuriame sluoksnyje, kokie dažai susidaro (M, Ž, R) (G, Purp, Žy). Maišant G + Purp = R, Purp + Žy = M, Žy + G = Ž. Žy + G + Pur = Juodi dažai. Tarkim iš baltos šviesos atimant mėlynus spindulius gaunama geltona spalva ir taip pat su kitomis. Dvi spalvos vadinamos papildomomis kitai, jei sudėjimo metu gaunama balta šviesa. Trikampis yra panašus į naudojamą tapyboje, tačiau fotografijoje trikampis atvaizduoja šviesą ( mėlyni + žali + raudoni spinduliai = balta šviesa) o tapyboje – spalvas ir pagrindinės yra Mėlyna, raudona ir geltona. Jas maišant galima gauti visas spalvas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-10-29
DalykasFotografijos konspektas
KategorijaFotografija
TipasKonspektai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis18.09 KB
Autoriuskrimste
Viso autoriaus darbų13 darbų
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasR. Kubertavičienė
Švietimo institucijaVilniaus technologijų ir dizaino kolegija
FakultetasDizaino fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Spalvota fotografija [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Konspektai
  • 7 puslapiai 
  • Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija / 2 Klasė/kursas
  • R. Kubertavičienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą